Vellykket trykjagt i Almindingen

Tirsdag d. 23-1-2018 afholdt Naturstyrelsen Bornholm, trykjagt på råvildt i Almindingen for 10 af jægerforbundets medlemmer. Alle 10 deltagere var blevet udtrukket på Jægerforbundets Jægerrådsmøde 2017.

Vejret var nærmest perfekt til trykjagt, med en snedækket skov og 2-3 frostgrader. Der blev set masser af råvildt, og dette kombineret med en veltilrettelagt jagt og et rigtig godt tryk, kom mange af dyrene på fine skudhold. Alle jægerne sad i hochsitz, og dagen udbytte blev på hele 13 stk. råvildt.

Også på Jægerforbundets Jægerrådsmøde d. 24-1-2018 vil Naturstyrelsen Bornholm udlodde mange nye pladser på jagterne i 2018 / 19.

ME.