Repræsentantskabsmøde 2017

Lørdag d. 6-5-2017 deltog en samlet kredsbestyrelse i årets repræsentantskabsmøde i messe C i Fredericia. Danmarks Jægerforbunds formand Claus Lind Christensen, åbnede mødet og gennemgik de mange tiltag som jægerforbundet arbejder med. Det nye Jagtens Hus står nu færdigt, velfungerende og færdigbygget præcis til den budgetterede pris. En ny strategiplan for 2017 – 2021 blev også vedtaget.

Et af mødets helt store punkter var jægerforbundets 25 års jubilæum. Indtil 1992 var jægerne delt i henholdsvis i Dansk Jagtforening, Landsjagtforeningen af 1923 og Dansk strandjagtsforening. I rørende samtaler med henholdsvis formænd og næstformand i de tre foreninger fra dengang, kunne de berette at de havde måttet kæmpe hårdt for sammenlægningen, men efterfølgende havde oplevet et betydeligt stærkere og samlet Danmarks Jægerforbund, som det vi kender i dag.

Se uddybende referat fra repræsentantskabsmødet på Danmarks Jægerforbunds hjemmeside.

Se rørende videoklip 25 år efter sammenlægningen af de tre foreninger her

ME.