Danmarks Jægerforbunds  efterårsmarkprøve d. 3-9-2016.

Prøven havde 13 tilmeldte hunde og blev afviklet på terræner syd for Aakirkeby. Prøven blev afviklet på en noget varm sensommerdag med nogle heftige regnbyger sidst på dagen, men det lykkedes alligevel hundene at finde fugle på de anviste terræner, hvor også store mængder harer gjorde prøven ekstra udfordrende for både hunde og hundeførerne.

Prøven blev afviklet med Benny L. Christensen som prøveleder og dommer var Kirstein Henriksen fra Jylland.  Terrænleder var Henrik Nielsen.

Der var sædvanen tro en god sportsånd dagen igennem, og deltagerne kunne efter prøven, glæde sig over en god velorganiseret markprøve, på nogle fine og velegnede terræner. Der var også tak til de lodsejere som velvilligt stiller terræn til rådighed for disse prøver.

Flg. hund blev præmieret:

Åben klasse.

Ruhåret Hønsehund Holebakkens Karlos med Hans Svensson som fører.       1. Pr.

ME.

FJD´s  efterårsmarkprøve søndag d. 4-9-2016.

Prøven havde 11 tilmeldte hunde og blev afviklet på terræner syd for Aakirkeby.

Også søndagen bød på lidt regnbyger, men ellers var vind og færtforhold næsten optimale med noget lavere temperaturer end om lørdagen. Trods endnu en dag med mange harer, lykkedes det alligevel at finde pænt med fugle på de anviste terræner.

Prøven blev afviklet med Erik Marker som prøveleder og terrænleder var Henrik Nielsen. Prøvens dommer var Kirstein fra Jylland.

Også fra FJD var der stor tak til de lodsejere som stiller terræn til rådighed

Flg. hunde blev præmieret:

Unghunde klasse.

Kleiner Münsterländer Sazzy, med Anja Ylönen som fører                        3.  pr.

Åben klasse.

Ruhåret Hønsehund Katholts Hunter, med Henrik Nielsen som fører.     1. Pr.

ME.