Dialogmøde om fjervildt på Bornholm 3-5-2016.

På Bornholm er der ikke den store interesse for at udsætte fjervildt, men der er efterhånden nogle få hobby opdrættere, der under beskedne forhold arbejder med at udsætte lidt fugle på Øen. Der var derfor ikke i første omgang berammet et dialogmøde om udsætning af fjervildt på Bornholm. Men de lokale jægere og kredsen, syntes ikke Bornholm skulle snydes, og kontaktede derfor Jagtfaglig chef på Kalø Niels Søndergård om et møde. Det vil jeg gerne sagde Niels Søndergård, og den 3. Maj 2016 løb mødet af stablen på Nylars Centeret, og her mødte der 20 jægere frem.

Det var alene Niels Søndergård der var foredragsholder, og emnet var en orientering om hvordan det gik med bestræbelserne om at få et nyt udsætningsforlig. Samtidig var der et meget inspirerende foredrag om vildplejetiltag og hvordan reglerne er for dette. Man må sige det er virkelig noget Niels Søndergård ved noget om, og det var en rigtig god aften.

TKL.