Horsens jægerråds hundedyst 2017

Den 24. juni 2017 afholdt Horsens Jægerråd apporteringsdyst for jagthunde fra jagtforeningerne i Horsens kommune. Dysten blev i år arrangeret af Horsens Strand & Landjægere på kommunens areal ved Gedved, hvor der var nogle vandbassiner, hvori hundene kunne vise deres færdigheder i vandarbejde. Desværre var vanddybden ikke stor nok til at de store hunde kunne svømme, men apporteringsemnerne blev dog hentet ind på bedste vis. Græsarealerne var gode til apportering af duer og kanin. Der var tilmeldt 21 hunde fra Søvind Jagtforening og Brædstrup & Omegns Jagtforening. Vejret var regnfuldt det meste af formiddagen, men det tog deltagerne med godt humør. - Erling bød velkommen til deltagerne og de to inviterede dommere, Lene og Ole. Der blev vist godt hundearbejde fra alle hundene, som blev bedømt, som om det var en stor prøve.

Resultaterne blev som følger:

Unghunde :

1 Per Kristensen, Brædstrup med Skipper 30 point

2 Susanne Olesen, Søvind med Lenes Mutti 27 point

3 Betina Givskud, Brædstrup med Anna 26 point

Åben klasse :

1 Pokal, Peter Sørensen, Søvind med Athena 30 point

2 Mads Due Andersen, Brædstrup med Balder 30 point

3 Benny Sørensen, Søvind med Luna 30 point

Holddysten blev vundet af Brædstrup & Omegns Jagtforening med 113 point. Søvind Jagtforening fik 112point.

Fiduspræmien tilfaldt Sven Erik Sørensen, Søvind med Bacga for fin dirigering.

Sluttelig takkede Erling dommere, hjælpere og deltagere for en god dyst trods det våde vejr og på gensyn til næste år

Tekst: Erling Ladefoged Nielsen