Offentliggjort den: 11. marts 2019

Klingende sølv til manden på pengekassen

Den afgående kasserer i kreds 1 Henrik Juul Jensen modtog Danmarks Jægerforbunds sølvnål på årsmødet i Brovst.

Tekst: Jan Skriver. Foto: Jan Skriver

Der blev sat en sølvnål på plads, da en trofast og meget alsidig jæger med styr på pengesagerne i kreds 1 fik en hædersbevisning på årsmødet i Brovst.

Hovedbestyrelsesmedlem Leif Bach holdt tale, inden formanden for Danmarks Jægerforbund Claus Lind Christensen satte sølvnålen på rette sted, hvorpå salen klappede som anerkendelse af kassererens indsats.

- Henrik Juul Jensen er opvokset med jagten i hjemmet, også på det organisatoriske plan. Han dyrker både hagl- og riffeljagt og har deltaget ved utallige arrangementer igennem mange år, og ingen opgave er for lille eller for stor. Henrik er flugtskydningsinstruktør, skydevognsansvarlig og haglskydeprøvesagkyndig, og igennem de seneste 15 år har han stået hårdt på kredsens økonomi og pengekasse, lød det fra Leif Bach, der ridsede kassererens mange indsatser for jagtsagen op.

- Henrik har tidligere været formand for Overlade Jagtforening. Der er nogle, der udtaler, at han ligefrem arvede den efter sin far. Efterfølgende var han med i den fusion, der dannede Nordvesthimmerlands Jagtforening, hvor Flejsborg Skydecenter hurtigt blev et omdrejningspunkt for mange aktiviteter. Henrik har også brugt fantastisk meget energi på Vilsted Sø-projektet, og hans store engagement var med til at sikre jagten omkring søen, sagde Leif Bach, der understregede, at Henrik Juul Jensen altid velvilligt har stillet op, når Danmarks Jægerforbund fra centralt hold har bedt om sparring til afprøvning af forskellige modeller for økonomi.

Så der lød også en hilsen og et stort tillykke fra økonomiafdelingen i hovedkvarteret, da den nordjyske kasserer blev hædret med Jægerforbundets næsthøjeste hæderstegn, sølvnålen.