Offentliggjort den: 25. maj 2018
Tekst: Webkoordinator Henrik Kragh

Naturmødet Hirtshals 2018

"Kom maj du søde milde" .

Ja det skal jeg da lige love for! I disse dage kan vi varme os i den bagende sol, det er blevet sommerligt at være ude i den fri natur.

Mange af vore jagtkammerater har enten nedlagt bukken efter bukkejagten satte ind den 16. maj, nogle kæmper stadig med den snu gammel buk, som ikke har tænkt sig at forende i disse solrige dage.

Nu er der jo også andet end bukkejagt vil en del sige, og ja - de har jo ret. Det er med at komme ud at nyde naturen, landmandens afgrøder spire frem alle steder, og rapsen står fint på markerne.

I Danmarks Jægerforbund summer det også af aktivitet. I disse dage deltager vi på Naturmødet i Hirtshals. Du finder os på stand nummer 20, her er vi friske og klar til en god debat om jagt og jægere i Danmark. Mange har allerede været forbi, men det er slet ikke slut endnu.

Naturmødet startede torsdag den 24. maj, og det slutter først sidst på dagen lørdag den 26. maj.

Der er masser af aktiviteter, indlæg foredrag og information at hente på Naturmødet. Du finder link til programmet her.

Naturmødet får også besøg af vores formand Claus Lind Christensen. Claus er indlægsholder på en debat "Ulven, Jægeren og samfundet", finder sted på scenen "The Village" lørdag den 26. maj kl. 12.00.

Her er hvad Naturmødet skriver i deres programoversigt;

"Siden fundet af Thyulven i 2013 er debatten om ulve i Danmark – i takt med flere og flere observationer – taget til i styrke og er inden for det sidste halve år blevet mere og mere skinger. Alle synspunkter fra ulvekrammere til ulvehadere er repræsenteret i befolkningen og råbes ud i pressen. Danmarks Jægerforbunds formand, Claus Lind Christensen, redegør for Jægerforbundets holdninger til ulv og svarer på spørgsmål som f.eks.? • Er ulven jægernes eller samfundets problem? • Mener Jægerforbundet, at der er plads til ulven i DK? • Er ulven kørt til Danmark? • Er ulven en trussel mod det jagtbare vildt? • Kan problemulve fjernes?"

Der er selvfølgelig rigtigt mange andre aktiviteter for dig som elsker naturen. Som kom frisk, tag konen, kæresten, børnene under armen og besøg os i denne weekend. Du kommer ikke til at kede dig.

Find vej: Her kan du se Naturmødets placering i Hirtshals, samt oversigtskort med alle stande. Nedenunder kortet, finder du oversigt der viser deltagere.  Læs mere

Oversigt med deltagere. Læs mere

NB: Naturmødet har udviklet en rigtig fin app, hvor du kan finde alt om Naturmødet. Appen kan hentes i Apple App Store og Google Play, søg blot "Naturmødet"

De bedste hilsner og ønsket om en god weekend til alle.

Henrik Kragh
Webkoordinator Kreds 1