Offentliggjort den: 29. maj 2017
Tekst: Henrik Kragh

Kvalifikations skydning vel overstået

Den 27. maj afholdt kreds 1 kvalifikations skydning til FM på Hjallerup Jagtcenter.

Vores formand i Kreds 1, Grethe Jacobsen har denne udtalelse:

"Tillykke med et særdeles flot og velafviklet arrangement, hvor den gode stemning blandt såvel skytter som hjælpere tydeligt skinnende igennem lige fra morgenstunden af. Det var rigtig dejligt at opleve.

Det bliver spændende at følge udviklingen og mon ikke de gode fortællinger spredes, så der kan blive endnu flere til arrangementet næste år.

Flot indsats og flotte resultater".

Vi har modtaget dette fra Per Lindegaard, flugtskydnings koordinator i kreds 1:

En fantastisk dag med 107 tilmeldte skytter fordelt på 1 damehold, 1 juniorhold, 13 seniorhold, 3 oldboyshold, 4 veteranhold , 1 superveteranhold og enkelte individuelle skytter.

Sommeren viste sig fra sin allerbedste side, men høj sol, svag brise og knap 30 graders varme. Dette skabte sammen med Hjallerup Jagtcenter de perfekte rammer for et godt arrangement, hvor vejret og en veltrimmet bane sikrede perfekte duer. Resultaterne talte også sit tydelige sprog, da der generelt blev skudt utroligt flotte resultater og adskillige skytter skød fuldt hus, med om skydning i stort set alle rækker til følge.

Gode resultater, glade skytter, sommersol, kolde pilsnere og tykke pølser på grillen! Så er de perfekte rammer lagt for en god og hyggelig dag i gode venners lag på tværs af foreningerne, med grin, drillerier, jagthistorier og genopfriskning af gamle minder.

2017 var året hvor jeg valgte at afvikle kvalifikationsskydningen som én samlet skydning for hele kreds 1 og ikke som hidtil med to skydninger, henholdsvis Norden- og Søndenfjords. Argumentet var dels økonomi, men ikke mindst også det faktum at et stort arrangement med mange skytter er mere attraktivt, såvel sportsligt som socialt. Mit håb er på sigt at kunne gøre kvalifikationsskydningerne endnu større, med endnu flere deltagere. Kvalifikationsskydningen skulle gerne blive det årlige arrangement i kredsen man ser frem imod og glæder sig til; dagen hvor man konkurrerer og hygger sig med skytterne fra de andre foreninger fra hele kredsen. Lokalt har holdskydningsturneringer vist sig at kunne tiltrække et meget stort antal skytter der har fået øjnene op for både det konkurrencemæssige og det sociale moment. Det er ønsket at denne store interesse vil smitte af på fremtidige kvalifikationsskydninger og skabe endnu stærkere bånd på tværs af kredsen.

Alt andet lige…. Jo flere skytter, jo mere attraktivt arrangement, både sportsligt og socialt.

Endnu en gang vil jeg gerne lykønske alle medaljetagere og øvrige placerede skytter med de flotte resultater!

Stor tak til Hjallerup Jagtcenter for et velafviklet arrangement, og ikke tak til alle deltagere for jeres sportsånd og altid gode humør! Det er en fornøjelse af bruge en dag i jeres selskab.

Vi kan sende følgende hold til forbundsmesterskabet i Herning sidste weekend i Juli:

1 damehold, 1 juniorhold, de første 8 placerede seniorhold, 3 oldboyshold, 4 veteranhold og 1 superveteranhold.

Hertil kommer alle kvalificerede individuelle skytter.

Tilmeldingen sker på Jægerforbundets hjemmeside, og åbner inden for de første dage.

Jeg vil gerne opfordre alle hold og individuelle skytter til at tilmelde sig, så vi kan blive rigtigt mange fra kreds 1 til ”Folkefesten” i Herning!

Med venlig hilsenPer Lindegaard.

"Resultater hold kvalskydning jagt kreds 1 - 2017"

"Resultater individuelle kvalskydning jagt kreds 1 - 2017"

"Redaktionen ønsker tillykke med de fine resultater - knæk og bræk til alle."