Tekst: Henrik Kragh
Offentliggjort den: 18. maj 2017

Det bruger skolerne også Naturmødet til!

Vrå Skole - Vrå Undervisningssted er blevet inviteret til til naturmødet i Hirtshals af Hjørring Kommune.

Skolens 5. og 8. klasser har takket ja og er klar til en spændende fredag. Lærer Niels Jacob fra 5. årgang fortæller, at de skal starte med fælles opstart i et af de store telte. Her skal de ved Naturvejleder Morten Smetana opleve fortællinger og skuespil om natursyn og interessekonflikter.

Dagen fortsætter med at se Hirtshals redningsstation. Dagen afsluttes med et arrangement med Danmarks Sportsfiskerforbund samt WWF, hvor de skal på stranden og deltage i kasteinstruktion, fiskeri efter hornfisk og strand vandring. Vrå Skoles 8. årgang skal starte dagen med et oplæg om biodiversitet ved Morten DD. Efterfølgende skal eleverne rundt til en række workshops lavet af studerende på UCN, hvor temaet er naturevents. 8. årgang skal hjemme på skolen skrive en opgave om de forskellige events, de har oplevet.

I Danmarks Jægerforbunds telt, er vi også klar til at møde de unge - måske kommende jægere. I Jægerforbundets telt, er der læring og masser af aktiviteter for både store og små.

Hvis man også kigger forbi Torsdag  vil der bl.a være opstillet "røre kasser" til børnene, og der vil være konkurrencer for såvel børn som voksne.

Her kan du læse flere detaljer omkring Naturmødet. Læs mere.

Alle er velkomne.