Offentliggjort den: 23. januar 2024

Tid til apportering

Hundekoordinatorerne melder klar ved fanerne til dette års prøvesæson. Med den nye DJ Jagthundeprøve tilbydes der i år tre anerkendte apporteringsprøver.

Over 30 dommere har gennem de sidste måneder været på efteruddannelse, og er nu parate til at dømme apporteringsprøverne i foråret og hen over sommeren rundt om i landet. Derfor er opfordringen fra hundekoordinatorerne da også krystalklar:

Jagtforeningerne skal endelig bare tage fat i dem, så planlægningen og annonceringen kan igangsættes hurtigst muligt.

Jagtforeningerne har mulighed for at afholde DJ Jagthundeprøven, Apporteringsprøven og den Udvidede Apporteringsprøve, der alle er anerkendte apporteringsprøver. Sværhedsgraden og terrænkravet er proportionelt stigende, og man kan frit vælge den eller de prøver, som man ønsker at tilbyde medlemmerne.

Har man spørgsmål til prøverne eller praktikken omkring afholdelse af dem, så tøv ikke med at kontakte den lokale hundekoordinator eller DJ-sekretariatet. Hundekoordinatorerne er også behjælpelige med kontakt til dommere. Man kan finde vejledninger, reglementer og blanketter vedr. jægerforbundets prøver her på hjemmesiden under fanen HUND, som du finder i topmenuen på forsiden.