Offentliggjort den: 20. marts 2023

Udtrukne FM-stykker ligger nu klar

Du har nu mulighed for at se de signaler og musikstykker fra nodepuljen, som er udtrukket til årets Forbundsmesterskab.

Forbundsmesterskabet i jagthornsblæsning er det landsdækkende mesterskab i jagthorns-blæsning. I år afholdes det den 27. maj i parken øst for Krabbeshus Heldagsskole i Skive. Her samles de kvalificerede fra tidligere mesterskaber og kvalificerede fra dueligheds-prøverne, og det er således landets bedste jagthornsblæsere, der konkurrerer.

Der er nu udtrukket signaler og musikstykker fra nodepuljen, og de ligger klar på siden blæsjagthorn.dk.

Ved mesterskabet konkurrerer både soloblæsere og hele grupper. De fremfører såvel traditionelle jagtsignaler som nye kompositioner. Desuden konkurrerer grupper af Es-hornsblæsere ved forbundsmesterskabet.