Offentliggjort den: 28. februar 2023

Nyt spændende kursus i hjortevildtforvaltning

Tilmeld dig et lærerigt kursus for alle interesserede, der gerne vil udvide deres kendskab til forvaltning af hjortevildt. Kurset varer to dage og afholdes i Jagtens Hus.

Tekst: Sara Waack-Möller
Foto: Max Steinar

Så er der rig mulighed for at blive klogere på forvaltningen af hjortevildt i Danmark, når jægerforbundet byder alle interesserede på to dages kursus i Jagtens Hus fra fredag den 12. maj til lørdag den 13.

Målet med kurset er, at give hjortevildtforvaltere, jægere og andre interesserede et teoretisk kendskab til, hvilke muligheder og mål der er for forvaltning af hjortevildtet. I løbet af kurset ser vi bl.a. på hjortevildtets levevis og på mulighederne for at skabe sunde bestande og store trofæer. Vi kommer også omkring en række anbefalinger til forvaltning på ejendoms-og bestandsniveau, og der vil blive talt om aldersvurdering, afskydning - og en masse andet.

Undervisningen varetages af vildt- og naturkonsulent Jonas Harboe Jensen, som vil holde oplæg med mulighed for diskussioner samt gennemgang af cases, mv. Pris for det hele er kr. 2700,- for medlemmer af jægerforbundet og kr. 3700.- for andre. Kurset afholdes i Jagtens hus ved Kalø og er inkl. fuld forplejning og overnatning.