Offentliggjort den: 17. marts 2023

Distribution af Per Iversens noder

Resten af Per Iversens noder distribueres nu efter aftale med komponistens familie.

Komponist Per Iversens familie synes godt om ideen om at samle danske jagthornskomponisters noder, og har derfor givet Danmarks Jægerforbund tilladelse til at distribuere resten af hans noder. Dog ikke dem som folk allerede har bestilt og betalt for. Der vil pga. familiens velvillighed nu også komme stykker for Es horn, og alle signalerne vil løbende blive lagt i nodepuljen. Per Iversen har gennem 52 år bidraget væsentligt til den danske jagthornstradition. Han døde i 2022.

Skulle nogle se et sæt noder på vores hjemmeside, som de har bestilt og betalt for, fjerner vi dem naturligvis med det samme.

Danmarks Jægerforbund vil gerne - med komponisternes velvilje - bevare nogle af de bedste kompositioner, lavet af danske komponister. Det er vi ret stolte af at få lov til, og derfor har vi oprettet den såkaldte Nodepulje. Nodepuljen inkluderer tidligere mesterskabsstykker, skrevet til Forbundsmesterskaberne, samt solo- og gruppestykker.

Tanken er, at alle medlemmer af Danmarks Jægerforbund skal have fri adgang til alle signaler og musikstykker i Nodepuljen via medlemsnettet. Altså via login. Stykkerne vil være til fri afbenyttelse til både konkurrencer og festlige anledninger. Jagthornsudvalget vil samtidig bruge Nodepuljen til udtrækning af det ”bundne” musikstykke for mesterrække-grupperne ved vores årlige Forbundsmesterskab i jagthornsblæsning. Et antal stykker vil blive udvalgt og vurderet efter sværhedsgrad, derpå offentliggjort. De er dog kun gældende for det aktuelle mesterskab. Herefter kan grupperne frit vælge blandt de offentliggjorte stykker.

Jagthornsudvalget tager meget gerne imod nye såvel som gamle kompositioner, som man mener kunne være relevante at få med i Nodepuljen.