Offentliggjort den: 06. maj 2022

Ny jagthunde-podcast: Jagthunden som familiehund

Så er det endnu en gang blevet podcast-tid om menneskets - herunder ikke mindst jægerens og børnenes - bedste ven. I dagens afsnit stiller vi skarpt på jagthunden som familiehund og ser på fordomme, myter og realiteter.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

I Danmarks Jægerforbunds podcastserie om jagthundeområdet kommer vi hele vejen rundt om vores bedste jagtkammerat. Hvornår begyndte vi at jage med hunde, og hvad skal man være OBS på ved valg af race, opdrætter og hvalp? Hvad med hundens sundhed og velvære, dens indlæring og uddannelse? Disse emner og mange flere snakker vi om, når jagthundekonsulent Ove Dam Hedegaard inviterer spændende og kompetente gæster i studiet.

Fokus på familiehunden

I tidligere afsnit af vores podcast-serie om jagthunden har vi været vidt omkring - fra jagthundens historie, positiv indlæring, valg af race og til sundhed og velvære, mv. Dette ottende afsnit i serien handler imidlertid noget helt andet - nemlig om jagthunden som familiehund.

Der er mange fordomme og myter om jagthunde – og jagthundeejere. Men er de berettiget? Mød Karina Spange Hasling, som går på jagt med hunde, der også leger med børnene i stuen - og af og til også sniger sig op i sofaen og sengen. I dag fungerer jagthunden i de fleste tilfælde mest som familiehund, men hvad gør det ved samarbejdet mellem hund og fører på jagt? Kan den overhovedet finde sig tilpas under de vilkår? Det og meget mere taler vi om i dette afsnit.

Lyt med og bliv klogere!

Hop også ind på vores podcast-side og hør alle afsnit i serien om jagthunden

Lyt med når DJ frigiver nye podcasts

I løbet af foråret vil vi løbende frigive nye spændende afsnit i podcastserien om jagthunden. I hvert afsnit har vi en ny gæst i studiet til uformel samtale om et nyt, spændene emne inden for jagthundeområdet.

Podcasten er et nyt medie i jægerforbundets vifte af tilbud, og kan f.eks. lyttes via telefonen når som helst, hvor som helst - f.eks. i bilen, i skydetårnet under jagten eller når du går aftentur med din hund.

Du kan altid få et overblik vores podcasts på siden her, på facebook eller der, hvor du normalt henter dine podcasts. Så lyt med, og hold øje med nye afsnit!