Offentliggjort den: 04. august 2022

Invitation til Hunting Skills i Køge/Herfølge søndag 14. august

Jægerforbundets kreds 6 og 7 byder i samarbejde med Køge/Herfølge jagtforening alle nye jægere velkommen til et fantastisk nyjægerarrangement søndag den 14. august fra kl. 10-15.

Hele 32 udstillere og et hav af engagerede frivillige står klar til at gentage succesen med gennemførelse af Hunting Skills 2022, et nyjægerarrangement for alle jagtinteresserede i det østlige Danmark.

Hele dagen er målrettet nyjægere, så der vil være rig mulighed for at blive introduceret til jagtens mange glæder. Du er meget velkommen til at tage din familie eller jagtkammerat med til arrangementet. Der er med sikkerhed noget for en hver smag.

I løbet af dagen kan du

• Du kan træne til haglskydeprøven med en dygtig flugtskydningsinstruktør, hvis du er ved at tage jagttegn, du får 18 gratis haglpatroner Green Shots og lerduer. Ønsker du at træne til haglskydeprøven mere end en gang, er det til Jagtforeningens normalpriser.
  • Se hagldækning og virkningen af jagtammunition på forskellige skudafstande.
  • Prøve jagtbue og høre om buejagt – gælder både børn og voksne, og der er præmier til børnene.
  • Afprøve en natursti, en for jæger og en for hele familien, her er der også præmier til børnene.
  • Afprøve dine skydefærdigheder i SIMWAY jagtsimulator og bliv en bedre haglskytte.
  • Ligeledes udfordre dine riffelfærdigheder på Elgbanen.

I løbet af dagen kan du møde:

• Repræsentanter fra Danmarks Jægerforbund og lokale jagtforeninger, der hjælper dig med at etablere et netværk inden for Jagten, der passer dig.
  • Reguleringsjægere fra Næstved, der fortæller om, hvordan de aktivt hjælper kommunen.
  • Bliv NaturligVis” spændende stand.
  • Jagtforretningen Jagtuniverset vil rådgive dig om den rette beklædning til hagljagt, riffeljagt, strandjagt og meget mere. Jagtforretning vil have favorable tilbud på dagen.
  • HIKMICRO vil være repræsenteret med deres spændende riffeloptik.
  • Åmosens lille Jagtgård der tilbyder en bred vifte af produkter inden for jagt og natur.
  • En zoologisk konservator der viser flotte eksemplarer på sit arbejde.
  • Jagtmagasinet Jagt, Vildt & Våben.
  • Få gode råd om kragejagt fra TDA Calls & Decoy design.

I løbet af dagen vil du opleve:

• Jagthornblæsere og der vil også være mulighed for, at du selv kan udfordre og prøve dine musikalske evner.
  • Møde med Schweisshunden og dens fører og se dem finde dåvildt.
  • Forlægning af dåkalv klokken 10.30 og 12.30 og se hvordan man gør vildtet klart til et fantastisk grillmåltid, kokken laver smagsprøver.
  • Vildtmanden fra Vildtdelikatessen vil tilbyde sine spændende produkter.
  • Møde DKWAI hunting gear og hør om gåsekald og gåsejagt.
  • Møde en strand- og havjæger der viser pramme, lokkeænder og meget mere.
  • Få gode råd om forskellige hunderacer, hvad der passer til din familie og din jagtform. Der forventes at komme labrador, korthåret hønsehund, gammel dansk hønsehund, kleiner munsterlander og engelske springer FT, wiszla og weimaraner.
  • Display med apporterende hunde på land og vand en gang i timen fra 1100.
  • Få mærket din hund igennem - hunde terapi.
  • Aurora Jagtrejser kommer og fortæller om jagtoplevelser i udlandet.
  • Norliq likør spændende produkter.

Spejderne vil lave bål midt på pladsen, og der vil være mulighed for at børnene kan lave snobrød under kyndig vejledning.

For de voksne er der stole og bænke og mulighed for at købe pølser og lette måltider, forfriskninger kaffe, øl og vand.

Vi ses til en lærerig, sjov og inspirerende dag med fokus på at øge netop dine jagtmæssige færdigheder og netværk.