Offentliggjort den: 13. juli 2022

Er din hund en vaskeægte jagthund, der har gode evner inden for apportering?

Danmarks Jægerforbund afholder den 27. august dette års Forbundsmesterskab, som er jægernes uofficielle Danmarksmesterskab i udvidet apportering. Det er endnu muligt at tilmelde sig en af de kvalificerende prøver.

Tekst: Jytte Harder
Foto: Jan Skriver

Hvis du kan svare JA  til ovennævnte spørgsmål, så har I stadig muligheden for at kvalificere jer til mesterskabet. Der kan stilles op på alle kvalifikationsprøver i hele landet med samme hund eller flere forskellige hunde.

Alle jagthunde kan deltage, såfremt ejer og fører er medlem af Danmarks Jægerforbund. Du finder annonceringen af disse prøver på hjemmesiden her eller på www.hundeweb.dk .

Regler for Jægerforbundets udvidede apporteringsprøver og Forbundsmesterskabet.

Hundene afprøves efter Jægerforbundets regler for udvidede apporteringsprøver og afprøves i følgende tre discipliner:

• Apportering af fuglevildt
  • Apportering på vand
  • Apportering af hårvildt

Ved Forbundsmesterskabet konkurreres individuelt i det samlede resultat samt individuelt i hver af de 3 apporterings-discipliner.

Forbundsmesterskabet 2022 afholdes lørdag den 27. august og foregår på terræner v/Stenstrup på Sydfyn.

Kvalificerede til FM vil blive kontaktet af sekretariatet umiddelbart efter den sidste kvalifikationsprøve medio august.