Offentliggjort den: 15. april 2021

Ny nodepulje for medlemmer af Danmarks Jægerforbund

Tekst: Jagthornsudvalget

Danmarks Jægerforbund vil gerne - med komponisternes velvilje - bevare nogle af de bedste kompositioner, lavet af danske komponister. Det er vi ret stolte af at få lov til, og derfor har vi oprettet den såkaldte Nodepulje. Nodepuljen inkluderer tidligere mesterskabsstykker, skrevet til Forbundsmesterskaberne, samt solo- og gruppestykker,

Derfor: Ligger du inde med et solo- eller gruppestykke, du selv har komponeret eller fået komponeret til dig, og ønsker du at donere det til jægerforbundet? Så tager vi gerne imod det og inkluderer det i Nodepuljen. Vi vil selvfølgelig kreditere komponisten med navns nævnelse, samt nævne donors navn, såfremt det ønskes.

Tanken er, at alle medlemmer af Danmarks Jægerforbund skal have fri adgang til alle signaler og musikstykker i Nodepuljen via medlemsnettet. Altså via login. Stykkerne vil være til fri afbenyttelse til både konkurrencer og festlige anledninger. Jagthornsudvalget vil samtidig bruge Nodepuljen til udtrækning af det ”bundne” musikstykke for mesterrække-grupperne ved vores årlige Forbundsmesterskab i jagthornsblæsning. Et antal stykker vil blive udvalgt og vurderet efter sværhedsgrad, derpå offentliggjort. De er dog kun gældende for det aktuelle mesterskab. Herefter kan grupperne frit vælge blandt de offentliggjorte stykker.

Jagthornsudvalget tager meget gerne imod nye såvel som gamle kompositioner, som man mener kunne være relevante at få med i Nodepuljen.

Du kan læse mere om nodepuljen og komponisterne her.

Venlig hilsen Jagthornsudvalget