Offentliggjort den: 30. marts 2021

Aflysning af duelighedsprøve i kreds 3

Duelighedsprøven for jagthornsblæserne i kreds 3, som skulle have været afholdt den 22. maj 2021 kan desværre ikke gennemføres alligevel.

Tekst: Susanne Rye Laursen
Foto: Dansk center for Herregårdsforskning

Slotshaven på herregården Moesgaard, der ligger ved siden af, og er ejet af Moesgaard Museum, skulle den 22. maj have dannet rammerne for duelighedsprøven i jagthornsblæsning i Danmarks Jægerforbunds kreds 3.

Jægerforbundets jagthornskoordinator for kreds 3 Susanne Rye Laursen, der selv havde set frem til afholdelsen, af hvad der formentligt var blevet landets eneste duelighedsprøve i jagthornsblæsning i 2021, begrunder aflysningen med, at:” det er ikke muligt at gennemføre med de nuværende og udmeldte COVID-19 restriktioner”.

Arrangementet var tiltænkt at skulle afholdes i Moesgaards slotshave, hvor der er masser af plads under den åbne himmel, og var arrangeret i samarbejde med Aros Jagthornskole.