Offentliggjort den: 21. april 2020

Racedysten 2020

Det er en glædelig nyhed, at det ser ud til at de planlagte Racedyster, der løber af stablen sidste weekend i juli ser ud til at kunne gennemføres!

Tekst: Ove Dam Hedegaard

På baggrund af Regeringens nye udmelding, hvor regeringen giver sig selv mulighed for at hæve antallet af personer ved forsamlinger til 500 efter den 10. maj 2020, så er det sandsynligt, at vi gennemfører vore populære Racedyster. Racedysterne er planlagt til afvikling søndag den 26. juli henholdsvis i Skive, Blommenslyst og Stenlille. Der kan selvfølgelig opstå en negativ udvikling i COVID-19 udbruddet,  så vi opfordrer alle interesserede til at følge med på Danmarks Jægerforbunds hjemmeside her: https://www.jaegerforbundet.dk/hund/nyheder-hunde/ samt på DJ’s facebookside.

GENERELLE OPLYSNINGER OM DJ’s RACEDYST:

• Alle stambogsførte hunderacer kan deltage.
  • Tilmelding sker via egen specialklub.
  • Hver race kan stille med 1 hold af 3 hunde samt evt. 1 reserve.
  • Prøven dømmes efter De Fælles Markprøveregler – kap. 12.
  • Prøven er anerkendt og resultaterne stambogsføres.
  • Der dystes om placeringer både for hold og individuelt.
  • Deltagelse er ikke begrænset af hundeførerens bopæl, dog skal ejer og fører af hunden være medlem af den specialklub, som hunden tilhører.
  • Der uddeles præmier til 1. 2. og 3. vindere både for hold og individuelt samt diplom til alle beståede hunde.