Offentliggjort den: 30. januar 2020

Invitation til nordtyske mesterskaber i jagthorn - Aflyst!

17. marts 2020: Bestyrelsen for det tyske Jægerforbund (DJV) har pga. Corona smitten valgt at aflyse alle forbundsaktiviteter i 2020. Dette omfatter altså også det Nordtyske mesterskab i jagthornsblæsning.

I stil med Danmarks Jægerforbunds mesterskab afholder Slesvig-Holsten delstatsmesterskab i Jagthornsblæsning. Man kan deltage som gæstegruppe/solo og bliver bedømt på lige fod med de tyske deltagere.

Tekst: Bjarne Rasmussen

Selvom man som dansker kan deltage, kan man dog ikke blive tysk mester, men opnår man 1. plads i gæsteklassen, bliver man præmieret som bedste gæstegruppe/solist.

Der er bundne signaler som man skal spille, ud fra en række af signaler, man selv vælger ud fra. Der er en gruppe med ”lette signaler” og en gruppe med ”svære signaler.” Som ved vores mesterskaber er der også valgfri stykker, der skal have minimum samme sværhedsgrad og længde som gruppen med bunde signaler, som man vælger fra.

Der kan være behov for at skulle købe noderne til nogle af stykkerne, da der er copyright på dem. Der er anvisning i materialet om hvordan det forgår. De har et nodeforlag hvor man bestiller noderne.

Arrangementet afholdes søndag den 14. juni 2020 i Stiftung Louisenlund, Louisenlund 9, 24357 Güby (ca. 25 km syd for Flensburg). Sidste tilmeldingsfrist er den 20. april 2020 og deltagergebyret er:

• 140 € for grupper
  • 30 € for DUO
  • 20 € for SOLO
  • 10 € for åben klasse (bearbeitungsgebühr)

Der er en stor tradition for jagthornsblæsning i Tyskland og man vil kunne oplev en fantastisk stemning ved et tysk mesterskab, så jeg kan kun anbefale at I prøver at opleve et tysk mesterskab.

I vil kunne finde materialet i linket Udenlandske arrangementer.

Er der nogen, som har kendskab til andre udenlandske arrangementer i 2020, vil vi meget gerne have oplysning om dem, så vil vi lægge dem ind i rubrikken for udenlandske arrangementer.