Offentliggjort den: 29. maj 2019

Seminar i førskuds-arbejdet

Danmarks Jægerforbund afholder den 30. juni i Tørring Jagtforening et spændende seminar i førskudsarbejde med jagthunde. Kurset er både for stående og stødende/apporterende hunderacer, og der er stadig ledige pladser.

Tekst: Henrik V. Hove-Nielsen

Der er stadig enkelte pladser tilbage på dette seminar vest for Storebælt med 2 af landets dygtige instruktører i førskudsarbejdet med jagthunde, henholdsvis Camilla Møgelhøj (stående jagthunde) og Per Jensen (stødende/apporterende jagthunde).

Den 30. juni ligger Tørring Jagtforening lokaler og ikke mindst arealer til kurset i førskuds-arbejde. Vi har valgt at afholde kurset for både de stående og de stødende/apporterende hunderacer samme dag og med udgangspunkt i samme jagtforening, hvilket skaber grundlag for erfaringsudveksling før og efter dagens program. Kurserne er for hundeførere med hhv. stående og stødende/apporterende hunde målrettet indlæring frem mod den første jagt. Der vil blive lagt vægt på søg – stand – flush m.m. og vigtigst af alt, bliver der lagt vægt på lydigheden i forbindelse med førskuds-arbejdet, hvor der arbejdes ud fra DJ`s fundament – ”et godt forhold mellem hund og fører”. Der vil på dagen blive arbejdet med dummy og evt. dummy-flusher.

Tilmelding til kurset: https://flexbillet.dk/dj-kursus/event/4vhlo2/details/

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Henrik Vestergaard Hove-Nielsen, tlf. 81 88 05 29,       e-mail: hvh@jaegerne.dk