Offentliggjort den: 29. juli 2019

Nu kan du øve dig på det ukendte stykke til FM i Jagthorn 2020

Når FM i Jagthorn løber af stabelen i 2020, vil det være sidste gang, der er komponeret et stykke specielt til forbundsmesterskabet. Denne gang bliver det Per Iversens komposition, Jæger Rapsodi 2020, og du kan allerede nu finde både noder og lydfiler på hjemmesiden.

Tekst: Andreas Thørring Bastrup

Når jagthornsblæsere fra hele landet samles på Kastellet den 23. maj 2020 til FM i Jagthorn, er det sidste gang at deltagere og publikum kan lytte til tonerne af et nummer, der er specielt komponeret til forbundsmesterskabets mesterklasse.

Stykket er komponeret af Per Iversen og bærer navnet Jæger Rapsodi 2020.

Allerede nu kan du hente noder og lydfiler fra hjemmesiden, så du kan komme i gang med at øve, før jagtsæsonen skydes i gang til efteråret. Lydfilerne skal tages som en vejledning i, hvordan stykket kan opføres og en hjælp til dem, som ikke er helt stærke i noder. Derfor skal det ikke nødvendigvis fremføres 1:1 som i indspilningen. Jagthornsudvalget sætter nemlig stor pris på de forskellige musikalske fortolkninger, som normalt fremføres til forbundsmesterskabet.

Da det næste år er sidste gang, der bliver komponeret et specielt stykke, beregnet til forbundsmesterskabet, er der også offentliggjort en 4-stemmig indspilning, så man har mulighed for at få et indtryk af, hvordan stykkets fire stemmer lyder sammen.

Du kan læse mere om Jæger Rapsodi 2020 og hente noder og lydfiler (under fanebladet "Ukendt signal/musikstykke) her.