Offentliggjort den: 15. april 2019

Mangler din forening nye jagthundeinstruktører?

Flere og flere jagtforeninger oplever en voksende interesse for deres hundetræning. Mangler jeres forening nye instruktører, er der endnu få ledige pladser på 1. del af instruktøruddannelsen øst for Storebælt.

Tekst: Jytte Harder

Har I måske - som så mange andre - oplevet en positiv tilgang af kursister og mangler I instruktører til at sikre niveauet og sikre, at jeres fremgang forsat udvikler sig i positiv retning?

Så afholder Danmarks Jægerforbund jagthundeinstruktøruddannelse i Ringsted og Omegns Jagtforening. Den teoretiske del af kurset (del 1) afholdes i weekenden den 25. og 26. maj. På dette kursus gives et teoretisk kendskab til, hvordan hunden lærer, herunder hundehjernens opbygning samt hvilke læringsformer, der indgår i jagthundens uddannelse. Endvidere ser vi på de forskellige sociale komponenter, som indgår i opbygningen af et godt forhold mellem hund og fører. Kurset er baseret på den seneste videnskabelige viden om læring og hundeadfærd således, at uddannelsen foregår på hundens præmisser.

Der er stadig få ledige pladser på uddannelsens 1. del, og tilmelding sker i kalenderen herunder. Bemærk sidste frist for tilmelding er den 12. maj.

I weekenden den 29. og 30. juni afholdes den praktiske del af kurset (del 2) ligeledes i Ringsted og Omegns Jagtforening.

Efter sommerferien er der foreløbig tilrettelagt tilsvarende kurser vest for Storebælt for nye jagthundeinstruktører – og her ligger Stilling Jagtforening faciliteter til. Disse kurser er fastsat til den 24. og 25. august (del 1) og 28. og 29. september (del 2).

Yderligere oplysninger om kurserne samt tilmelding sker i kalenderen herunder.