Offentliggjort den: 10. april 2019

Første tid med forbundsinstruktører i Danmarks Jægerforbund

Danmarks Jægerforbunds forbundsinstruktører jagthund er kommet rigtigt godt fra start.

Tekst: Henrik V. Hove-Nielsen

Efter de første 3 måneder med forbundsinstruktører jagthund har vi kun modtaget positive tilbagemeldinger fra hele landet. Første prioritet var et besøg hos de instruktører, som gennem de seneste 4 år har gennemgået og afsluttet jagthundeinstruktøruddannelsen, for at følge op på det praktiske arbejde som instruktør i jagtforeningerne. Vi er ikke i helt i mål endnu med den del, men næsten. De steder som har haft besøg, er alle uden undtagelse vendt tilbage med en positiv kritik og med et klart ønske om dels at få delt mere viden og erfaring, dels at få endnu flere redskaber i rygsækken til den daglige træning og til de udfordringer, det kan give.

Som noget nyt har flere af forbundsinstruktørerne fået henvendelse fra jagtforeninger, som ikke pt. tilbyder hundetræning, men som gerne vil give medlemmerne denne mulighed. Denne opgave er allerede i gang med at blive løst, og hvis I som jagtforening har eller har haft samme tanker, men ikke har fået gjort mere ved det, er I meget velkommen til at kontakte jeres nærmeste forbundsinstruktør eller undertegnede, som meget gerne vil hjælpe med råd og vejledning til at komme i gang.

Så brug forbundsinstruktørerne eller undertegnede, hvis i ønsker det. Det er ved at dele viden og erfaring, at vi udvikler os.

Find den nærmeste forbundsinstruktør her.

Henrik V. Hove-Nielsen, projektleder / konsulent jagthund