Offentliggjort den: 08. november 2019

Fazer Food & Co. finder inspiration i fri natur og bålmad

En efterårsdag i september modtog Danmarks Jægerforbund Outdoor & Event en flok spændte medarbejdere fra Fazer Food & Co. til en inspirationsrig dag med fokus på vildtmad på bål og hyggeligt samvær i naturlige rammer.

Tekst: Karen Brix Torø

Hos Fazer Food Services arbejder personalet hver dag på at skabe velsmagende måltider til kantiner i hele landet. Denne dag var køkkenet dog skiftet ud med høje træer, knitrende brænde og bølgeskvulp. I de smukke omgivelser omkring Jagtens Hus, hvor Danmarks Jægerforbund holder til, fik 10 køkkenmedarbejdere, der ikke ses til dagligt, mulighed for at møde hinanden på tværs af landets afdelinger.

Dagens program var sammensat af DJ Outdoor & Event, hvis formål er at skabe begivenhedsrige og udviklende arrangementer for virksomheder og netværk. Den fælles aktivitet var tilberedning af vildtretter over åben ild, ligesom der var fokus på fællesskabet og det, at samles under anderledes, inspirerende rammer. Kundechef, Claus Nisted, der selv deltog på dagen, uddyber:

- Det fede ved denne inspirationstur er, at deltagerne fra forskellige afdelinger på Fyn og i Jylland får lov til at være sammen på kryds og tværs, blive inspireret, hygge sig og dele deres passion for mad.

Alle sanser i spil

DJ Outdoor & Event tager altid udgangspunkt i jagtens verden og naturen som spisekammer, når virksomheder kommer på besøg. Da morgenstundens regn var stilnet af, begav alle mand sig derfor på opdagelse i det grønne. Der blev både samlet tang i Kalø Vig og sanket urter i skovens bund – masser af spændende ingredienser til dagens store bålmåltid. Og ikke nok med det. Da holdet igen var samlet ved hytten, flåede og parterede deltagerne både dådyr og krikænder med egne hænder.

Det er ikke en tilfældighed, at DJ Outdoor & Event opfordrer sine deltagere til selv at føre kniven. Man ønsker at inddrage dem mest muligt, så alle sanser bringes i spil. De rolige udendørsrammer, som arrangementerne altid tager udgangspunkt i, giver netop mulighed for at mærke sig selv og sine omgivelser på en anderledes måde end i hverdagen.

God stemning og velsmagende mad

Hos holdet fra Fazer Food Services var humøret højt og snakken gik imens de varme gryder simrede over bålet. Forretten blev anrettet på rustikke træplanker under åben himmel, og slutteligt blev hovedretterne serveret under olielampers skær i bålhytten. Da dagen var omme var Claus ikke i tvivl om, at arrangementet havde været en stor succes:

- Det fedeste ved inspirationsturen var at smage på en masse forskellig mad og bruge dagen ude i naturen. Det var dejligt at møde hinanden i nogle andre rammer end normalt. Der var den fedeste stemning, og vi lavede virkelig velsmagende mad!

Tilfredsheden med dagen var ikke kun på gæsternes side. Holdet fra DJ Outdoor & Event var også imponerede over kvaliteten af de retter, der blev kokkereret. Det var en fornøjelse at opleve professionelt køkkenpersonale boltre sig i Jægerforbundets udstyr og faciliteter.

DJ Outdoor & Event tilbyder oplevelser, netværksfacilitering, kurser og teambuilding i naturen. Læs mere på www.djoutdoorevent.dk