Offentliggjort den: 24. juli 2019

Danmarks Jægerforbunds Racedyst 2019

Danmarks Jægerforbunds traditionelle Racedyst afholdes i år over to weekender. Søndag den 28. juli afholdes dysten i henholdsvis Skive og Stenlille – og lørdag den 3. august afvikles den fynske dyst.
Opdateret den 29. juli 2019!

Tekst: Jytte Harder

Racedysten er en anerkendt apporteringsprøve, hvor racerne dyster i hold af 3 hunde. Der dystes om titlerne "Prøvens bedste hold" og "Prøvens bedste hund". Hundene er udpeget af specialklubberne og skal igennem 3 discipliner på dagen; apportering af due, kanin samt apportering i vand, før vinderne sidst på eftermiddagen kan kåres.

Til Racedysten i henholdsvis Skive og Stenlille har interessen for deltagelse har været stor. I Skive er tilmeldt 39 hunde fordelt på 13 racer, og i Stenlille deltager i alt 33 hunde. De to prøveledere Svend Aa. Madsen (Skive) og Arne Nielsen (Stenlille) har lagt et stort forarbejde i at få arrangeret dette års racedyst, og håber på en rigtig god oplevelse for alle. Tilskuere er meget velkomne!

Katalog for de tre prøver kan ses her: Skive - Stenlille - Blommenslyst

Lørdag den 3. august afvikles den fynske dyst i Blommenslyst, her er tilmeldt ialt 21 hunde, og prøveleder Per Knudsen er i fuld gang med forberedelserne.

Resultater fra prøven vil kunne ses her på hjemmesiden, når alle dyster er afviklet.