Offentliggjort den: 09. oktober 2018

Vindere DJ's Vinderklasse -efterår 2018

Vinderne af Danmarks Jægerforbunds første 4 vinderklasseprøver af i alt 6 prøver i henholdsvis Terkelsbøl, Gørlev Sj, Hjallerup og Slagelse er nu fundet.

Tekst: Jytte Harder

Vinderklasseprøverne henvender sig til hunde, der har kvalificeret sig i henhold til Dansk Jagthunde Udvalgs fælles markprøveregler. Prøverne er opdelt for engelske og kontinentale racer, hvor hundene opdeles i hold og afprøves parvis i det åbne landskab. På efterårsprøven nedlægges der fugle over hundene, og efter en afsluttende matchning placeres op til seks hunde på hver prøve.

Danmarks Jægerforbund har i første weekend i oktober afholdt de første 4 vinderklasseprøver af i alt 6 prøver i henholdsvis Terkelsbøl, Gørlev Sj, Hjallerup og Slagelse. Her kunne de allerbedste hunde kvalificere sig til Dansk Jagthunde Udvalgs Danmarksmesterskab, der afholdes på terræner omkring Vejen søndag den 14. oktober, og hvor der dystes mod kvalificerede hunde fra de øvrige hundeorganisationer.

Vinderne fra efterårets første 4 vinderklasseprøver kan ses her.

Efter DM afholder Jægerforbundet yderligere to vinderklasseprøver i henholdsvis Egeris og Assens lørdag den 20. oktober.