Offentliggjort den: 21. august 2017

Resultater - Racedysten 2017

Der blev vist rigtigt flot hundearbejde, da Danmarks Jægerforbund søndag den 30. juli afholdte dette års racedyst i tre landsdele.

Tekst: Jytte Harder

Danmarks Jægerforbund afholdte søndag den 30. juli 2017 dette års racedyst, og som noget nyt kunne vi annoncere dysten både i Jylland, på Sjælland og på Fyn. Racedysten, som er den anerkendte apporteringsprøve, kræver tilmelding i hold af 3 hunde, hvor der konkurreres om titlerne som:

-          Bedste stående hunderace

-          Bedste ikke-stående hunderace

.... både som hold men også individuelt.

Hundene, der var udpeget gennem specialklubberne til at deltage på racedysten, skulle igennem de obligatoriske 3 discipliner; apportering af due, apportering af kanin samt vandapportering.

Fra de 3 prøveledere og deres hjælpere var tilbagemeldingen, at dagen generelt bød på rigtig godt hundearbejde, hvilket resultaterne også viste, og trods mindre udfordringer med vejret fik alle en rigtig god dag.

Stor tak til de 3 prøveledere for deres store engagement og arbejde med at få dagen til at fungere optimalt. Tak til: Anders Laigaard, Jylland – Niels Christian Johansen, Fyn, Arne Nielsen Sjælland samt alle dommerne og hjælperne.

Resultaterne for årets racedyst:

Jylland - Skive:

1. vinderhold for stående racer: Ruhåret hønsehund

2. vinderhold for stående racer: Langhåret hønsehund

1. vinderhold for ikke-stående racer: Golden Retriever

2. vinderhold for ikke-stående racer: Labrador Retriever

1. vinder individuelt for stående racer: DON, korthåret hønsehund, fører: Gorm Bülow Henriksen

1. vinder individuelt for ikke- stående racer og samlet bedste hund: MOUKJÆRS AIKO, Golden retriever, fører: Morten Mousten.

Fyn – Vissenbjerg:

1. vinderhold for stående racer: Engelsk setter

2. vinderhold for stående racer: Ruhåret hønsehund

1. vinderhold for ikke-stående racer: Labrador retriever

2. vinderhold for ikke-stående racer: Flatcoated retriever

1. vinder individuelt for stående racer samt prøvens bedste hund: LAMMEFJORDENS MONTY, engelsk setter, fører: Anders Varming.

1. vinder individuelt for ikke stående racer: MISKA LORD ROCKY 2, labrador retriever, fører Torben Aa. Pedersen.

Sjælland – Stenlille:

1. vinderhold for stående racer: Ruhåret hønsehund

2. vinderhold for stående racer: Kleiner Münsterländer

1. vinderhold for ikke-stående racer: Golden Retriever

2. vinderhold for ikke-stående racer: Labrador Retriever

1. vinder individuelt for stående racer og samlet bedste hund: FREDSKOV PULS, ruhåret hønsehund, fører Søren Nielsen

1. vinder individuelt for ikke- stående racer: BLACK ISLE JOEY, Labrador retriever, fører Benny G. Hansen.

Foto øverst i artiklen stammer fra præmieoverrækkelse i Skive.