Offentliggjort den: 31. januar 2017

Nye kredsundervisere på plads

Det er med stor glæde, at vi her kan præsentere de nye kredsundervisere for jagthunde i Danmark. Kredsundervisernes primære funktion bliver fremadrettet koordinering, vidensdeling og erfaringsudveksling dels mellem de jagtforeninger som tilbyder hundetræning, men ikke mindst mellem de mange jagthundeinstruktører som til dagligt lægger tid og energi i at hjælpe vores mange kursister.

Kredsunderviseren skal derudover været omdrejningspunktet enten som instruktør eller som kursusleder på eksempelvis efteruddannelseskurserne. Rundt omkring i vores jagtforeninger har vi rigtig mange dygtige ressourcepersoner, hvis viden og erfaring kan komme os alle til glæde. Kredsunderviserens koordinerende rolle kan her været med til, at få delt denne viden, hvor der i kredsen kan være behov for det.

Herfra skal der lyde en stor opfordring til jagtforeningerne og jagthundeinstruktørerne, til at tage fat i kredsunderviseren i din kreds og gøre brug af dem, og ikke mindst udnytte den store motivation og kæmpe engagement som kendetegner dem alle. Du finder listen over kredsunderviserne her.

Knæk og bræk med træningen frem mod næste jagtsæson.