Offentliggjort den: 08. november 2017

Kom på kursus i natur- og vildtpleje

Hvordan får vi natur- og vildtpleje ind i landbrugslandet, så det går hånd i hånd med en effektiv og robust landbrugsproduktion? Det sætter Danmarks Jægerforbund spot på, når kurset i natur- og vildtpleje på landbrugsarealer løber af stablen 6. december.

Tekst: Redaktionen

Fra den første bonde ridsede en plovfure i Danmark, har korn, raps, majs og afgrøder i alle afskygninger præget landskabet. Danmarks er et landbrugsland på godt og ondt, og i de senere år har der i stigende grad været fokus på, at naturen og vildtet også skal have plads.

Men hvordan sikrer vi balancen mellem på den ene side naturen og vildtet, og på den anden side en robust og effektiv landbrugsproduktion?

Til december inviterer Danmarks Jægerforbund interesserede på kursus i netop det emner: Natur- og vildtpleje på landbrugsarealer. Her får du inspiration til, hvordan du med grundbetaling optimerer både landbrugsdriften og naturen og vildtplejen.

Kurset henvender sig først og fremmest til personer, der arbejder med rådgivning og driftsledelse af landbrug, men andre interesserede er velkomne. Kurset kræver dog et vis forudgående kendskab til natur og vildtpleje på landbrugsarealer.

Undervisningen gennemføres som case-orienteret undervisning, hvor erfaringsudveksling er gennemgående for de praktiske øvelser. Det vil sige, at deltagerne præsenteres for værktøjer og teorier, som via cases trænes og afprøves i praksis ud fra egne og andres erfaringer. Deltagerne vil derved få mulighed for at anvende den tillærte teori og omsætte den til handling.

Du kan læse mere om kurset, der foregår den 6. december i Jagtens Hus, Kalø, og tilmelde dig her.