Offentliggjort den: 09. marts 2017

Racedyst 2017

Søndag den 30. juli afvikler Danmarks Jægerforbund den traditionelle racedyst 2017.

Prøven er en anerkendt apporteringsprøve, og der konkurreres i følgende:

-      Prøvens bedste hold for stående racer

-      Prøvens bedste hold for ikke-stående racer

Og individuelt i:

-      Prøvens bedste hund

-      Prøvens bedste hund – blandt stående racer

-      Prøvens bedste hund – blandt ikke-stående racer

De deltagende hunde udpeges til deltagelse af specialklubberne og skal igennem 3 discipliner på dagen; apportering af due, kanin samt apportering i vand før vinderne sidst på eftermiddagen kan kåres.

Danmarks Jægerforbund overtog i 2016 racedysten på Fyn fra Ruhårsklubben, derfor står DJ fremadrettet som arrangør af i alt 3 racedyster (Jylland- Fyn- Sjælland). De nærmere lokaliteter er endnu ikke fastlagt, men offentliggøres her på siden i løbet af foråret

Hundeaktivitetsudvalget har vedtaget ændring af reglerne om kravet til deltagelse i racedysten, således at alle stambogsførte racer nu kan deltage. De nye reviderede regler for Racedysten kan ses her.