Offentliggjort den: 04. oktober 2016

Vinderklasseprøver
Efterår 2016

Danmarks Jægerforbund afholder i weekenden den 8. og 9. oktober Vinderklasseprøver for stående jagthunde. Vinderklasseprøverne henvender sig til de hunde, der har kvalificeret sig i henhold til Dansk Jagthunde Udvalgs fælles markprøveregler. Prøverne er opdelt for engelske og kontinentale racer, og hundene afprøves parvis i det åbne landskab, hvor der nedlægges fugle over hundene. Efter en afsluttende matchning placeres op til seks hunde på hver prøve.

Lørdag den 8. oktober:

Sydjylland (eng.racer): Vesterhede Skydebane, Midtkjærvej, 7250 Hejnsvig; Katalog

Nordjylland (kont.racer): Hjallerup Jagtcenter, Kjærsgård Engvej 15, 9320 Hjalllerup; Katalog

Søndag den 9. oktober:

Midtsjælland: (kont.racer) Slotsbjergby 42, Forsamlingshus, 4200 Slagelse: Katalog

Nordvestsjælland: (eng.racer) Reerslevvej 37, 4291 Ruds Vedby; Katalog

Efter fordeling - på baggrund af antal startende hunde - går de bedste herefter videre til Dansk Jagthunde Udvalgs Danmarksmesterskab den 16. oktober på Sydsjælland/Falster, hvor der dystes mod hunde fra de øvrige hundeorganisationer.

EFTER DM / lørdag den 22. oktober 2016

Midt-/Vestjylland (Kont. racer): Egeris, Ejstrupvej 7 A, 6920 Videbæk, katalog