Offentliggjort den: 16. november 2016

Resultater - Vinderklasse, efterår 2016

Danmarks Jægerforbund afholdt i weekenden den 8. og 9. oktober 4 vinderklasseprøver i henholdsvis Hejnsvig, Hjallerup, Slagelse og Holbæk. Her kunne de allerbedste hunde kvalificere sig til Dansk Jagthunde Udvalgs Danmarksmesterskab, der løb af stablen i Sydsjælland og på Falster den 16. oktober. Her dystede de kvalificerede hunde mod hunde fra de øvrige hundeorganisationer.

Vinderklasseprøverne henvender sig til hunde, der har kvalificeret sig i henhold til Dansk Jagthunde Udvalgs fælles markprøveregler. Prøverne er opdelt for engelske og kontinentale racer, hvor hundene opdeles i hold og afprøves parvis i det åbne landskab. På efterårsprøven nedlægges der fugle over hundene, og efter en afsluttende matchning placeres op til seks hunde på hver prøve.

Efter DM afholdte Jægerforbundet endvidere to vinderklasseprøver i henholdsvis Egeris og Terkelsbøl.

Vinderne fra efterårets vinderklasseprøver kan ses her