Offentliggjort den: 29. august 2016

Racedysten 2016 - flot hundearbejde

Danmarks Jægerforbund afholdt vanen tro årets Racedyst den sidste søndag i juli i henholdsvis Skive og Stenlille. Racedysten er en anerkendt apporteringsprøve, som kræver tilmelding i hold af tre hunde, og der dystes om titlerne som hhv. ”Bedste stående og ikke-stående hold” samt bedste individuelle stående og ikke-stående hund”.  Hundene var udpeget til deltagelse af specialklubberne og skulle igennem 3 discipliner på dagen; apportering af due, apportering af kanin samt vandapportering.

Generelt bar dagen præg af flot hundearbejde, og en god tilrettelæggelse af rutinerede og erfarne prøveledere samt gode arealer til dysten, gjorde dagen til en god oplevelse for alle.

Resultater fra årets racedyst:

Skive:

1. vinderhold for stående racer: Ruhåret hønsehund

2. vinderhold for stående racer: Weimaraner

1. vinderhold for ikke-stående racer: Golden retriever

2. vinderhold for ikke-stående racer: Flatcoated retriever

1. vinder individuelt for stående racer og samlet bedste hund: Niels Erik Nielsen med Stenberggårds Zita, Ruhåret hønsehund

1. vinder individuelt for ikke-stående racer: Morten Mousten med Moukjærs Aiko, Golden retriever.

Stenlille:

1. vinderhold for stående racer: Korthåret hønsehund

2. vinderhold for stående racer: Ruhåret hønsehund

1. vinderhold for ikke-stående racer: Chesapeake bay retriever

2. vinderhold for ikke-stående racer: Golden retriever

1. vinder individuelt for stående racer og samlet bedste hund: Jørgen Gregersen med Viim-bo’s C-Aicho, korthåret hønsehund

1. vinder individuelt for ikke stående racer: Birgitte Jørgensen med Cheslabben what you get, Chesapeake bay retriever.