Offentliggjort den: 09. november 2016

Vil du bytte?

Find spændende jagt i Norden via Jæger. Vil du jage ryper eller bæver i Norge, tjur eller urfugl i Sverige eller elg i Finland – så skriv det, og fortæl, hvad du selv har at tilbyde til gengæld.

Tekst: Max Steinar
Foto: Kjell-Erik Moseid

Der er ofte penge involveret i jagt. Mange penge. Bare ikke i denne bytteordning. Hele grundideen er, at brave jægere fra alle tre skandinaviske lande samt Finland kan bytte jagt med hinanden via medlemsbladene i de fire landes store jagtorganisationer. Helt uden at det skal koste noget. Man bytter jagtmuligheder og får samtidigt måske oven i købet nye jagtkammerater.

Sådan gør du

Du har to muligheder for at oprette annonce om jagtbytning.

Du kan benytte den kontaktformular, som du finder via linket her.

Eller du kan sende annoncen pr. mail til red@jaegerne.dk. Du skriver "Vil du bytte?" i emnefeltet og vedhæfter din annonce, hvori fortæller, hvad du (eller I, hvis I er flere jægere) søger af jagt og i hvilket land. Dernæst fortæller du/I, hvad du/I har at tilbyde af jagt, og hvor i Danmark det er.

Skriv annoncen på dansk, hvis det er jagt i Norge eller Sverige, du søger. Er det Finland, så skriv på både dansk og engelsk. Redaktionen på Jæger går din mail igennem. Finder de uklarheder, vil de kontakte dig og få disse afklaret, inden de slutteligt sender teksten videre til deres tre kollegaer i de andre lande.
Husk at skrive fuldt navn og adresse samt e-mailadresse og telefonnummer.

Vigtigt: Dette er KUN for medlemmer af Danmarks Jægerforbund (og de andre tre organisationer). Oplys derfor dit medlemsnummer i din henvendelse.

Hvornår bringes din annonce?

Alle fire medlemsblade bringer annoncerne i samme måned, nemlig marts 2017.

Herefter er de fire medlemsblade ude af billedet. Al dialog og kommunikation skal foregå direkte mellem dig og den norske, svenske eller finske jæger, du kommer i kontakt med.

Hvad sker der i fremtiden?

Viser der sig at være en tilstrækkelig interesse, vil redaktørerne for de fire landes medlemsblade diskutere muligheden for at flytte "Vil du bytte?" over på en fælles digital platform engang i fremtiden, da dette i givet fald vil tage tid at etablere.