Offentliggjort den: 04. maj 2016

Forbundsmesterskabet i jagthorn 2016

Kom og vær med, når Danmarks Jægerforbunds årlige forbundsmesterskab i jagthorn, afholdes i de smukke omgivelser omkring herregårdsmuseet - Gammel Estrup på Norddjurlsland.

Den 21. maj 2016 mødes knap 300 af landets bedste jagthornsblæsere og dyster om at blive den bedste solist eller gruppe på de smukke instrumenter, der i Danmark primært anvendes i forbindelse med jagt.

Den professionelle musiker Peter W. Deichgräber, der også er en af de dommere til konkurrencen, har komponeret et jagtmusikstykke som grupperne i mesterklassen skal blæse. Herudover skal de blæse et tvunget signal samt to frie signaler/jagtmusikstykker.

Der konkurreres i følgende discipliner:

1. Soloblæsning for Fürst-Plesshorn. Mester-, A- og B-klasse.
  2. Soloblæsning for Parforcehorn. Mester-, A- og B-klasse.
  3. Gruppeblæsning med minimum 6 blæsere. Mester-, A- og B-klasse.
  4. Åben Es-horn klasse med minimum 4 blæsere.

Forbundsmesterskabet åbnes med flaghejsning klokken 08:30 og forventes at være afsluttet ca. klokken 18:00.

Det er tilladt at nyde sin medbragte picnickurv, mens musikken fra scenen nydes. Derudover er det muligt at købe kaffe, te, sodavand og kage i herregårdskøkkenet Den Gamle Stald.

På pladsen sælges der fadøl og vand.

Vi ses til en hyggelig dag i musikkens tegn.