Offentliggjort den: 04. oktober 2016

DM for stående jagthunde 2016

Dansk Jagthunde Udvalg afvilker det årlige Danmarksmesterskab for stående jagthunde søndag den 16. oktober 2016 på Sydsjælland og på Falster.

De deltagende hunde - fordelt på engelske og kontinentale racer- kvalificerer sig til mesterskabet på Jægerforbundets eller Specialklubbernes vinderklasseprøver. Katalog med de deltagende hunde offentliggøres på DJU’s hjemmeside onsdag den 12. oktober.

Mødested er Danhostel Vordingborg, Præstegårdsvej 16-18, 4760 Vordingborg. Hundeførere skal ved fremmøde parkere holdvis.

Prøveleder ved mesterskabet er Bjarne Kleis, tlf. 22 14 20 76

Dagens program:

Kl. 8.30         Velkomst og opråb – herefter afgang til terræn.

Kl.  ca. 12.30 Frokost på Danhostel Vordingborg.

Kl. ca. 17.30 Afslutning og præmieoverrækkelse på Iselingen Gods, 4760 Vordingborg.

Der er mulighed for at spise medbragt frokost indendørs på vandrerhjemmet. Drikkevarer kan købes, så egne medbragte drikkevarer er ikke tilladt. Der er endvidere mulighed for at købe morgenmad og frokost, som dog skal bestilles senest onsdag den 12. oktober kl. 18.00 hos Jesper Larsen på e-mail jfl@parlock.dk  samtidig med at beløbet indbetales på konto reg.nr. 0434 3328 051 079. Husk at opgive navn begge steder.

Der er ikke mulighed for overnatning på Danhostel Vordingborg. Der henvises til Ore Strandcamping, tlf. tlf. 5577 8822, Motel Højmølle Kro, tlf. 5443 6306, Danhostel Næstved, tlf. 5572 2091, Bed & Breakfast in Vordingborg, tlf. 2895 0365.

Dommere samt yderligere information kan ses på DJU’s hjemmeside.