Selvfølgelig er vi med på jagter

Fredag, 28. aug 2015

Danmarks Radio har i en række nyheder i går bevist, at tillidsfolk i Danmarks Jægerforbund går på jagt, når de bliver inviteret. Vi er enige i afsløringen.

Tillidsfolk i Danmarks Jægerforbund har været inviteret med på Naturstyrelsens reguleringsjagter rundt om på statens arealer. Det kunne Danmarks Radio i går dokumentere i en rækker nyheder i radioen og på DR's hjemmeside. Vi er enige i afsløringen, og hvis tillidsfolk i fremtiden skulle modtage invitationer fra Naturstyrelsen om at deltage i jagter, så svarer de ja i det omfang, de har mulighed for at deltage.

Det siger formand for Danmarks Jægerforbund Claus Lind Christensen.

- Vi er jægere, og vi går på jagt. Men vi er også valgt som repræsentanter for vores jagtkammerater i Danmarks Jægerforbund. I Jægerforbundet har vi kun én opgave og én berettigelse, og det er er arbejde for vores medlemmers interesser. Derfor takker vi ja, når staten inviterer Danmarks Jægerforbund og vores tillidsrepræsentanter på jagt, siger Claus Lind Christensen.

Vi skal med på jagt

- Naturstyrelsen er vores største og vigtigste samarbejdspartner, og det er absolut vigtigt, at vores tillidsfolk møder de mennesker, der til dagligt sidder i København og administrerer vores fritidsinteresse. Gør vi ikke det, så mener jeg, vi svigter vores opgave med at pleje jægernes interesser. Vi må aldrig komme derhen, hvor jægernes tillidsrepræsentanter ikke kommer rundt i landet og ud i verden for at repræsenterer jægerne og jagten, skabe kontakter, påvirke beslutningstagere og optager ny viden - aldrig, siger Claus Lind Christensen.