Så kan Kalø-købet effektueres

Torsdag, 07. maj 2015

Folketingets Finansudvalg godkendte i dag miljøministerens indstilling om at sælge et område på Molsvej 34, Rønde, til DJ administration A/S, som er Jægerforbundets ejendomsselskab. Dermed faldt den sidste betingelse på plads i den købsaftale, der ligger til grund for indstillingen.

Prisen, der blev forhandlet sidste sommer, blev på 8,5 mio. kr. for bygninger og ca. 3,5 ha jord.

Direktør Michael Stevns er i dag en særdeles glad mand og udtaler:

- Endelig kan vi komme sådan rigtig i gang med at realisere det nye Jagtens Hus. Vi har ventet lang tid på, at den sidste brik skulle falde på plads. Det har især været hårdt for mine medarbejdere ikke at vide, om vores stor drøm kunne blive realiseret. Men også entreprenør, underleverandører og mange andre har set frem til denne dag, og han fortsætter:

- Nu går projektet ind i en ny fase, hvor alle de mange tanker og tegninger skal føres ud i livet ved hjælp af gravemaskiner og godt håndværk.

Inden for de næste par uger vil nedrivning af de gamle bygninger på stedet gå i gang, så der frigøres plads til det nye byggeri. Byggeperioden forventes at løbe over ca. 12 måneder og udføres i totalentreprise af Raunstrup A/S.

Projektets status kan løbende følges på www.jagtenshus.dk.