Husk Årets Jagtforening!

Mandag, 19. jan 2015

Der er 25.000 kroner til vinderen af Årets Jagtforening 2015. Men der er desværre ikke særligt mange indstillinger. Derfor er fristen for indstillinger rykket til 30. januar. Kender du en jagtforening, der udmærker sig på en særlig positiv måde? Og synes du, at de fortjener 25.000 kroner at fortsætte det gode arbejde med? Så er det nu indstillingerne skal sendes ind, for fristen er blevet rykket til 30. januar.

Ligesom de forgangne år bliver der kåret kredsvindere, inden der til repræsentantskabsmødet i maj bliver udråbt en samlet vinder af titlen.

Det kniber dog lidt med indstillingerne landet over her 14 dage før deadline. For nuværende er der kun 10 indstillinger i indbakken. Og det ærgrer Formanden for Danmarks Jægerforbunds Medlemsudvalg, Leif Bach:

- De tidligere år har vi modtaget mellem 25 og 30 indstillinger - cirka tre til fem per kreds. I år er der stadig to kredse, hvorfra vi ikke har modtaget nogle indstillinger. Skal det være sjovt at afholde sådan noget her, skal vi op på de tidligere års niveau. Så jeg vil gerne opfordre til at få gang i indstillingerne af de værdige foreninger, siger han.

Procedurene finder du her.

Bedømmelseskriterierne

- Ligesom i 2014 lægger vi i bedømmelseskriterierne vægt på jagtforeningens kommunikation med medlemmerne, dens aktiviteter for medlemmerne og dens relationer og initiativer. Vi ændrer dog lidt på bedømmelsesgrundlaget, så det tæller mere end sidste år, om jagtforeningen også kommunikerer med medlemmerne via en hjemmeside og en facebook-profil. På samme måde lægger vi også mere vægt på, om jagtforeningen har aktiviteter for nye og yngre jægere og om jagtforeningen gør en indsats for medlemmerne af JuniorJÆGERklubben. Endelig tæller det også mere end tidligere, om jagtforeningen har egen jagttegnsundervisning, siger Leif Bach.

- Det er alt sammen tegn på, at vi mener, at indsatsen på internettet og de sociale medier og arbejdet for de unge og nye jægere er vigtigere end nogensinde, slutter han.

Fakta om Årets jagtforening 2015

Som i 2014 skal der i år også findes kredsvindere, som vil blive hyldet på kredsmøderne i foråret 2015. Herefter går et landsdækkende bedømmelsesudvalg i gang med at finde en landsvinder, en anden- og tredjeplads blandt kredsvinderne.

Hvem, det bliver, løftes sløret for på Jægerforbundets repræsentantskabsmøde i maj 2015.

Landsvinderen får 25.000 kr. i pengepræmie samt tøj for op til 10.000 kroner. Nummer to får 5.000 kr., og tredjepladsen belønnes med 2.500 kr.