Askov/Malt Jagtforening kåret til Årets jagtforening

Lørdag, 09. maj 2015

På Danmarks Jægerforbunds repræsentantskabsmøde i Kolding er det netop blevet meddelt hvem, der har vundet hæderen som Årets jagtforening. Valget er faldet på Askov/malt Jagtforening fra kreds 4.

I dysten om at blive Årets jagtforening var der sammenlignet med tidligere år meget høj score blandt de fire første. Askov/Malt Jagtforening vandt med 82 point ud af 100 mulige. Den tidligere vinder i konkurrencen Munklinde og Omegns Jagtforening blev i år nummer to med 77 point, mens Skanderborg Jagtforening blev nummer tre med 65 point tæt efterfulgt af Hagested/Gislinge Jagtforening med 64 point.

Leif Bach, medlem af Jægerforbundets hovedbestyrelse og formand for forbundets medlemsudvalg, fremhævede fra talerstolen Askov/ Malt Jagtforenings kommunikation med medlemmerne, der foregår gennem både blad, nyhedsbrev, hjemmeside og Facebook, hvor især aktiviteten på sidstnævnte er værd at nævne.

- Askov/Malt Jagtforening har også fremragende tilbud til både nye jægere og juniorjægere, tilbud til medlemmerne om jagt og har flere sociale aktiviteter for hele familien, der må betegnes som værende helt i top, sagde Leif Bach.

Vinderen af Årets jagtforening får ud over æren et kontant beløb på 25.000 kr. og en tøjpræmie på 10.000 kr. Vinderen af andenpladsen får 5.000 kr., mens tredjepladsen bliver belønnet med 2.500 kr.

Blandt samtlige deltagende jagtforeninger på nær de tre bedst placerede er der desuden trukket lod om et gavekort til en værdi af 5.000 kr. til afholdelse af et dagskursus lokalt i jagtforeningen med 20-30 deltagere. Her var Thisted Jagtforening den heldige vinder.

- Morten Sinding-Jensen