Podcast: Teknologi og kultur - nu og i fremtiden

Den teknologiske udvikling er uundgåelig og kan ikke stoppes. Våben og grej perfektioneres, nye typer camouflage kommer på markedet og det gamle billede af den traditionelle jæger med sixpence, gummistøvler og tweet bliver gradvist udvandet. For den udenforstående kan det undertiden være svært at se forskel på en moderne udstyret riffeljæger og en soldat, taget ud af en actionfilm.

I denne podcast kigger vi nærmere på udviklingen inden for både våben, påklædning og de signaler, som jægeren risikerer at sende til det omgivende samfund. Med i studiet er Danmarks Jægerforbunds våbenkonsulent Nicholai Vigger Knudsen og formand for jægerforbundets våbenpolitiske udvalg, Marie-Louise Munch Achton-Lyng.

Hør podcasten her:

Hør også afsnittet, hvor vi får vi besøg af Danmarks Jægerforbunds antropolog Marianne Ebbensgaard til en snak om de signaler, som jægerne udsender til det omgivende samfund i kraft af deres udstyr, påklædning og våben: