Lokkejagt på ræv

Ønsker man mere vildt på sit terræn, er det vigtigt, at man udover terrænplejen også fokuserer på at regulere rævebestanden. Lær om lokkejagt på ræv på dette kursus.

Formål: Rævens rolle som prædator er velkendt, og utallige undersøgelser har påvist, at råvildt og småvildt påvirkes kraftigt af prædation fra ræve. Ønsker man mere vildt på sit terræn, er det derfor vigtigt, at man udover terrænplejen også fokuserer på at regulere rævebestanden.

Indhold: Lokkejagt på ræv er meget populær i vores nabolande - men forholdsvis ukendt i Danmark. Jagtformen er meget spændende og giver minimal forstyrrelse på terrænet, da man ved at mestre den rette kaldeteknik kan lokke ræven ind på skudafstand fra selv meget store afstande. På kurset undervises i korrekt kaldeteknik med forskellige lokkekald, og teorien omsættes til praktisk jagt på ræv. Der vil i forbindelse med kurset blive afviklet en jagtrelateret øvelsesskydning.

Målgruppe: Jægere med interesse i rævejagt.

Krav til facilitering: Undervisningslokale til 20 personer, skydebane og terræn til praktisk jagt. Jagtforeningen sørger selv for faciliteter, forplejning, markedsføring og tilmelding. Dette er ikke indeholdt i prisen.

Varighed: Dette er et 2 dages kursus på 6 lektioner pr. dag inkl. den praktiske del.

Kursusleder: Peter Smærup, Herregårdsjæger og Vildtforvalter

Opret et kursus i din jagtforening

Har du specielle ønsker til et lokalt kursus, kan du rette henvendelse til Rådgivnings- og kursuafdelingen ved at skrive til kurser@jaegerne.dk

Link til prisoversigt for jagtforeninger

Herunder kan du se, om der pt. er nogle oprettede kurser.