Genladning

Kurset henvender sig til medlemmer af Danmarks Jægerforbund samt medlemmer af skytteforeninger under DIF og har til formål at give deltagerne de nødvendige forudsætninger for at kunne fremstille deres egen ammunition.

Kurser: Du finder en liste over de planlagte kurser i 2024 her.

Er årets kurser afholdt eller endnu ikke oprettet kan du efterspørge mere information på kurser@jaegerne.dk, hvor vi forsøger at svare tilbage hurtigst muligt.

Kursusindhold: Love og bekendtgørelser samt sikkerhedsbestemmelser. Teorien bag genladning med hovedvægten lagt på riffelammunition. Ladning af ammunition (både riffel- og haglpatroner). Kurset er godkendt af Justitsministeriet, og man skal have gennemgået hele kurset for at kunne opnå tilladelse til genopladning af ammunition.

Målgruppe: Kurset henvender sig til medlemmer af Danmarks Jægerforbund og medlemmer af skytteforeninger under DIF og har til formål at give deltagerne de nødvendige forudsætninger for at kunne fremstille deres egen ammunition.

Pris: Kr. 1.300,00 for medlemmer af Danmarks Jægerforbund og kr. 2.300,00 for ikke-medlemmer. Prisen er inkl. genladningsbog, formiddags- og eftermiddagskaffe.

Tilmelding: Tilmelding foregår til stedet, kontaktpersonen eller tilmeldingslinket, som er anført i oversigten over genladningskurser.