Offentliggjort den: 03. november 2019

Modig kok vinder DM i Vildtmad

Kun én kok turde vælge edderfuglene fra dagens vildtparade ved DM i Vildtmad på Det Grønne Museum. Men det skulle vise sig at være ikke blot en modig, men også en klog beslutning. De tilberedte edderfugle slog nemlig benene væk under dommerne, og kokketeamet fra Falsled Kro kunne rejse hjem til Fyn som vindere af konkurrencen.

Tekst: Christian Lang Jensen og Torsten Lind Søndergaard
Foto: Christian Lang Jensen

Der lød spredt latter og småsnakken, da kok Martin Peter Leth fra Falsled Kro helt frivilligt valgte edderfuglene på vildtparaden ved DM I Vildtmad søndag middag.

Han kunne ellers have valgt harer, kaniner, fasaner, gæs, råvildt, dådyr og krondyr. Men nej. Det skulle åbenbart ikke være for nemt. Og da Martin Peter Leth gik igennem folkemængden med edderfuglene ved sin hånd, kunne man høre ham sige til sin assistent, at han faktisk ikke anede, hvordan de smagte.

Se, det er en modig kok.

Godt fire timer senere kunne dommerpanelet sætter tænderne i nogle lækre andefugle, som ellers har ry og rygte for at være noget af en svær opgave at få til at smage godt.

Men det lykkedes kokketeamet fra Falsled kro så godt, at de løb af med sejren ved DM i Vildtmad 2019.

TV 2 Østjylland deltog også i DM i Vildtmad. Se deres indslag her