Flugtskydningskoordinator

Tlf. 21 49 59 34 Mail: klfb@mail.dk

Beretning fra Flugtskydningskoordinator kredsmøde d.11.03.2023

Kvalifikationsskydning d 29-05-2022

Der blev afholdt kvalifikationsskydning på Sandved jagtforenings skydebane d.29.05.2022 og der var 46 skytter hvilket er en lille fremgang på 4 skytter i forhold til året før, der var tre der skød 40/40 og skulle have et 40/40 mærke. Næste kvalifikationsskydning er på Østfalster jagtforenings skydebane d.21.05.2023

Kvalifikationsskydning i Compak Sporting

Sporting blev lagt sammen med kreds 7 fordi der er for lidt deltager i kreds 6

Mobile Skydevogn

Skydevognen har været udlånt til jagt foreninger 1 gange til Tybjerg.  Og 2 gang til medlem af DJ

Og jeg har været på Kongekilde Maskinfabrik til et selskab som fabrikken havde der                                         og så har jeg været ude med den til et jagt konsortium ved Dalby.

Og en gang har jeg været ude med den til et jagtkonsortium ved Haslev

Haglprøver 2022

Vi har holdt 13 haglprøver i kredsen i år 2022 og vi havde 526 nyjægere op til haglprøve,  20 er udeblevet og der var  177 dumpede og 329 bestod  og der var hovedsaglig på skydningen de dumpede, kunne ikke

ramme lerduerne og der var et lille antal på geværbetjening der dumpede. Og der er planlagt 15 prøver i 2023 . Og der er kommet to nye baner til som gerne vil holde prøver så nu ser vi hvordan det går.

Og jeg har været til to møder i Jagtens hus og et møde på Vejen Skydebane  Og været på Herning Flugtskydningscentre og hjælpe til ved forbundsmesterskabet i 2 dage.

.