Jagtfeltskydning

Disciplinen er den form for riffelskydning hvor vi kommer tættest på "rigtig riffeljagt", man kunne fristes til at kalde det for riffelskydningens "Sporting".

Formålet med denne jagtrelevante skydning er at fremme jagtriffelskytters dygtiggørelse i skydning i terræn under så jagtrelevante forhold som muligt. Der lægges ved denne skydning vægt på at øge riffelskyttens rutine i skud til mål på forskellige afstande i forskellige skydestillinger med og uden hjælpemidler.

Kreds 4 er blandt de kredse der har deres helt egen Jagtfeltskydning som hidtil har været afholdt ved Hjerpsted i Sønderjylland, dette er desværre ikke længere muligt, derfor afholdes den i år på skyttecenteret i Vingsted, hvad fremtiden bringer om vores skønne terræn i Hjerpsted vides ikke, men vi håber det bedste.

Samme sted afholdes også kvalifikationsskydning til Jægerforbundets mesterskabsskydning der afholdes hvert år i september måned på skyttecenteret i Ulfborg.

Kvalifikation forbundsmesterskab

Tilmelding til årets kvalifikationsskydning til forbundsmesterskabet i jagtfelskydning er nu åben.

Årets kvalifikationsskydning, som desværre igen i år bliver i Vingsted. Datoen er d. 11. juni og tilmelding og betaling foregår på linket længere nede.

Skydetider vil blive fremsendt når tilmelding er slut d. 30. april.  Tilmelding efter denne dato vil kun gælde som almindelig feltskydning, ligesom hvis man ikke har bopæl i kreds 4.

KLIK HER for tilmelding og betaling