Hovedbestyrelsesvalg i Kreds 2 er afgjort

Efter megen debat og et neglebidende spændende forløb frem mod lørdagens kredsmøde i Kreds 2 er kredsens repræsentant i hovedbestyrelsen for Danmarks Jægerforbund fundet.

Tekst: Redaktionen

Opdateret kl. 15.55: Mødet er nu slut, og der er ikke ændret i teksten.

Der havde meldt sig to kandidater til posten som hovedbestyrelsesmedlem i Danmarks Jægerforbund for jægerne i Kreds 2, der dækker det midt- og vestjyske område.

Det var det siddende hovedbestyrelsesmedlem, Lars Jensen, og udfordreren, Norbert Ravnsbæk.

Da de to kandidater havde motiveret deres kandidatur, og alle de fremmødte delegerende for områdets jagtforeninger havde afgivet deres stemme, stod det klart, at Norbert Ravnsbæk bliver jægerne i Kreds 2's repræsentant i hovedbestyrelsen i den kommende valgperiode. Han modtog 147 stemmer, mens Lars Jensen fik 101 stemmer. Én enkelt stemme var blank.

Frem mod kredsmødet havde en tilmeldingsfrist, og efterfølgende afvisning af for sent tilmeldte, medført en del usikkerhed og debat. Fejlen blev dog rettet, og kredsbestyrelsen i Kreds 2 havde inden mødet kontaktet alle afviste og forklaret fejlen. Det betød at alle, der ønskede det, stillede med deres korrekte antal delegerede til stemmeafgivelsen.

I den nærmeste fremtid vil du kunne læse et fyldigere referat fra mødet på Kreds 2's hjemmeside.