Offentliggjort den: 27. marts 2024

Podcast: Husk at forventningsafstemme før jagtrejsen

Har du selv oplevet eller hørt om jagtrejser, der ikke levede op til forventningerne - ikke blot i forhold til jagtudbyderen og jagtguiden, men også til jægeren selv? I denne podcast snakker vi om, hvordan man forbereder sig bedst muligt via gensidig forventningsafstemning.

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Urealistiske forventninger er ofte den væsentligste årsag til at en jagtrejse måske ikke bliver den succes, man havde forestillet sig. Hovedparten af de jagtrejser, som resulterer i en skuffelse, kunne måske ligefrem være undgået, hvis der forinden skete en ordentlig afstemning af forventningerne. Afstemning af forventninger gælder ikke blot i forhold til jagtudbyderen og jagtguiden, men i særdeleshed også til jægeren selv.

I denne podcast har vi den erfarne jæger og Danmarks Jægerforbunds jagtfaglige chef, Niels Søndergaard, i studiet. Han har været på jagt i hele verden og har oplevet både succeser og skuffelser. I udsendelsen dykker vi et spadestik længere ned i emnet og snakker om, hvordan man forbereder sig bedst muligt på jagtrejsen via gensidig forventningsafstemning.

Lyt med her:

Du kan også lytte til mange flere af jægerforbundets podcasts - klik her!

En podcast er en lydoplevelse – en slags radioprogram, som ikke lyttes på radioen, men derimod på din telefon, tablet eller computer, uden behov for at downlade særlige apps eller andet. Det er blot at gå ind på siden og klikke på "PLAY"-knappen.  Ordet ”podcast” er en sammentrækning af ordene POD (Personal On Demand) og CAST (broadcasting). På dansk kan ordet oversættes til noget i retning af ”personlige udsendelser til lytning efter behov”.

Vores forskellige podcast-serier kan også findes på Spotify, Apple podcast og en række andre streamingtjenester.