Offentliggjort den: 17. maj 2023

Ledige pladser til FM i kombineret jægerskydning

Det er stadig muligt at tilmelde sig det årligt tilbagevendende FM i kombineret jægerskydning, som finder sted i Herning den 3.-4. juni. Deadline for tilmelding er på mandag den 22. maj. Så kom frisk - og udfordr en kammerat!

Tekst: Jacob Munkholm Jensen

Forbundsmesterskabet i kombineret jægerskydning er det landsdækkende mesterskab som kombinerer discipliner fra både hagl- og riffelskydning. Her samles alle, som har lyst til at konkurrence i både hagl- og riffeldiscipliner, og de bedste går videre til det nordiske mesterskab.

Lørdag den 4. juni og søndag den 5. juni afholdes der træning til og afholdelse af Danmarks Jægerforbunds forbundsmesterskab i kombineret jægerskydning. Der skydes i følgende discipliner:

• Nordisk trap
  • Løbende elg – svensk elg med 10-delt ringskive
  • Skydning til stående buk, 100 meter
  • Jægersporting (her skydes 3 enkelte + 1 double)
  • Bueskydning (frivilligt)

Lørdag den 3. juni 2023 vil der være mulighed for at tilmelde sig til træning i de fire traditionelle discipliner. Søndag den 4. juni 2023 skydes der én serie i hver disciplin pr. deltager – bueskydning vil være frivilligt.

Udtagelse til nordisk mesterskab

Resultatet af søndagens skydning afgør forbundsmesterskabet og udtagelsen til det nordiske mesterskab, der foreløbigt forventes, afholdt den 2. - 5. august 2023 på Ringerike Skytesenter, ca. 70 km nord for Oslo, Norge.

Hvis det kun er muligt for en skytte at deltage om lørdagen, kan skytten få lov at gennemfører den gældende skydning denne dag. Dog skal det meldes til mesterskabskontoret inden runden påbegyndes.

Træning og forbundsmesterskab afholdes i år på Herning Jagtcenter, Bredvigvej 8, 7400 Herning.

Åbent for alle medlemmer af DJ

Arrangementet er åbent for alle medlemmer af Danmarks Jægerforbund. Der skal til arrangementet kunne forevises gyldig våbentilladelse og gyldigt jagttegn. Riffeludvalget håber, at du og dine jagtkammerater kommer, og afprøver denne spændende kombinationsskydning.

Der afholdes fælles spisearrangement lørdag aften, kuvertprisen er kr. 150,- og man bestiller og betaler ved tilmeldingen.

Tilmelding og betaling

Tilmelding og betaling sker online her. Tilmeldingsfristen er 22. maj 2023. Deltagergebyret er på kr. 550,00, hvis man vil skyde både lørdag og søndag (12 serier). Da vi kun har haft nogle få juniorskytter de sidste år, og pengene er små for denne aldersgruppe, har vi besluttet at sænke prisen for juniorskytter til forbundsmesterskabet med 50 pct. Dette sker i håb om at tiltrække flere junior til skydningen.

Katalog vil blive tilsendt på mail den 24. maj 2023. Herefter vil det også kunne findes på www.jaegerforbundet.dk/kombineret